سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طمع، حکمت را از دلهای دانایان می برد . [پیامبر خدا علیه السلام]

معارف مهدی

این وبلاگ آماده پاسخ به همه سؤالات عزیزان در مورد حضرت مهدی‏- عجل الله فرجه الشریف -‏و مهدویت می‏باشد‍؛لطفا سؤالات خود را در بخش«نظرات دیگران»


 


همین یادداشت وارد نمایید




سعید زهراوی ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 11:7 صبح

کتاب: کافی/8


مؤلف: کلینی


مذهب: شیعه


ناشر: دارالکتب الاسلامیه


صفحه: 310


 


484-  مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ أَبِی جَمِیلَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ الْحَلَبِیِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُولُ اخْتِلَافُ بَنِی الْعَبَّاسِ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ النِّدَاءُ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ خُرُوجُ الْقَائِمِ مِنَ الْمَحْتُومِ قُلْتُ وَ کَیْفَ النِّدَاءُ قَالَ یُنَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ أَوَّلَ النَّهَارِ أَلَا إِنَّ عَلِیّاً وَ شِیعَتَهُ هُمُ الْفَائِزُونَ قَالَ وَ یُنَادِی مُنَادٍ فِی آخِرِ النَّهَارِ أَلَا إِنَّ عُثْمَانَ وَ شِیعَتَهُ هُمُ الْفَائِزُونَ


 


ترجمه:اختلاف میان بنی عباس(احتمالا منظور زوال حکومت ایشان است که به وقوع پیوسته است)،ندای آسمانی،و خروج قائم حتمی است؛حلبی گوید:از حضرت صادق - علیه السلام - سؤال کردم ندای آسمانی چیست؟فرمود:کسی در اول روز از آسمان ندا می‏دهد:آگاه باشید که علی و شیعیانش فقط رستگارند؛و کسی در آخر روز ندا می‏دهد:آگاه باشید که فلان و شیعیانش رستگارانند!


توضیح:ندای دوم شیطانی است؛لذا حضرت نفرمود از آسمان ندا می دهد(دقت کنید).بعلت وقوع حوادثی از این دست در هنگام ظهور است که امتحان انسان در آن زمان بسیار سخت توصیف شده است.در نوشته های آینده بدین موضوع خواهیم پرداخت.ان شا الله.


 





سعید زهراوی ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 11:5 صبح

کتاب: امالی


مؤلف: شیخ صدوق


مذهب: شیعه


ناشر: انتشارات کتابخانه اسلامیه


صفحه: 490


 


3-  حدثنا محمد بن موسى بن المتوکل ره قال حدثنا علی بن إبراهیم عن أبیه إبراهیم بن هاشم عن محمد بن أبی عمیر قال حدثنی من سمع أبا عبد الله الصادق ع یقول ما أحب الله عز و جل من عصاه ثم تمثل فقال


         تعصی الإله و أنت تظهر حبه            هذا محال فی الفعال بدیع‏


            لو کان حبک صادقا لأطعته            إن المحب لمن یحب مطیع


 


شیخ صدوق با سند صحیح از امام ابوعبد‌الله الصادق نقل می‌کند که آن جناب فرمود‌:‌خداوند کسی را که


 


نافرمانی او را بکند،دوست ندارد!سپس کلام خویش را در قالب این شعر تکرار نمودند:


 


چگونه است که نافرمانی خدا می‌کنی و با این حال اظهار می‌کنی که خدا را دوست داری!


 


اگر واقعاً خدا را دوست داشتی مطیع او بودی؛ زیرا شخص محب،مطیع کسی است که او را دوست دارد!



 



سعید زهراوی ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 11:4 صبح

 

 

قال علی بن الحسین (علیهما السلام ) : فی القائم سنه من نوح ( علیه السلام ) و هی طول العمر .

 

 در قادم اهل بیت ( عج ) سنتی از نوح  است  که  همان  طول عمر می باشد .      

 

(کمال الدین و تمام النعمه جلد 2 صفحه  524  ) .  

 

یکی از ویژگیهای حضرت مهدی( عجل الله فرجه الشریف) طول عمر ایشان است که اکنون 1123سال از عمر شریفش میگذرد با وجود شگفتیهای بیحد و حصر نظام آفرینش، سخن از طول عمر آدمی موضوع تعجبآوری نخواهد بود؛ آفریدگاری که انسان را از نیستی آفریده چگونه ممکن است که پس از خلق آن از ادامه هستیاش ناتوان باشد؟!از نظر پزشکان امکان عمر بسیار طولانی برای انسان در شرایط مناسب، تردید ناپذیر است، آنها میگویند: در صورتیکه مواد لازم برای ادامه حیات بافتهای مختلف بدن در اختیار آنها قرار گیرد و شرایط محیطی سالم و کاملاً مناسب بوده و هیچگاه مانعی در مسیر زیست سلولها و اعضا به وجود نیاید بدن انسان این قابلیت را دارد که برای همیشه زنده بماند. بنابراین طول عمر حضرت نه تنها مخالف قواعد و قوانین علمی و عقلی نیست که شواهد و دلایل متفنی نیز بر وقوع آن در نظام هستی و عالم طبیعت وجود دارد. اما اینکه بعضی از افراد به این مسئله با دیده تردید مینگرند به دلیل انس و عات ذهنی است که به جهت غلبه و کثرت عمرهای کوتاه ایجاد شده و چنین میپندارند که عمر کوتاه براساس قانون و قاعد? علمی است و طولانی شدن آن خلاف قاعده و غیرممکن میباشد و حال آنکه عکس این مطلب صحیح و طول عمر مطابق با قوانین طبیعت است و اگر عمری کوتاه شد نیاز به دلیل و جستجو از علت آن وجود خواهد داشت. عمر طولانی نه تنها ممکن است بلکه در طول تاریخ بشرشاهد تحقق آن هستیم، به تصریح قرآن کریم حضرت نوح -علیه السلام- بعد از بعثت و پیش از طوفان 950سال در میان قوم خود زندگی کرد و آنها را به سوی خدا دعوت نمود و همچنین براساس قرآن حضرت عیسی-علیه السلام-  هنوز زنده است. خداوندی که میتواند بیش از سه قرن اصحاب کهف را در حالت خواب زنده و سالم نگه دارد بدون شک قدرت دارد که انسانی را بیش از هزارسال حفظ کند. آری خداوند قادر است عمر حضرت حجت( عجل الله فرجه الشریف) را در دوران غیبتش طولانی گردانده و سپس او را به صورت کسی که سنش زیاد اما سیمایش جوان است ظاهر گرداند به گونهای که هر کس آن حضرت را مشاهده کند، گمان میکند چهل سال یا کمتر از چهل سال دارد.

--------------------------------------

نکته ها و پیام ها : 1. حضرت مهدی ( عجل الله فرجه الشریف) در کلام امام سجاد -علیه السلام-

                       2. لقب قائم

                       3 . شباهت مهدی ( عجل الله فرجه الشریف) به حضرت نوح-علیه السلام- 4. طول عمر حضرت ( عجل الله فرجه الشریف)  




سعید زهراوی ::: شنبه 87/2/14::: ساعت 12:45 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم.سلام دوستان.


سعید زهراوی ::: یکشنبه 87/2/8::: ساعت 2:4 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :2589
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<